Politics and Decoration

Brahm_Daniela_Marc_Twain
Daniela Brahm

What‘s got into them?, 2022
Mark Twain
gouache and ink on paper
100 x 70cm

politics+decoration_Raum Galerie Tür Brahm Gouachen
Daniela Brahm

Politics & Decoration, 2022
installation view
Mirko Mayer Galerie

politics+decoration_Raum Galerie Brahm What‘s got into them? Gruppe seitlich
Daniela Brahm

Politics & Decoration, 2022
Daniela Brahm / What's got into them?
installation view
Mirko Mayer Galerie

politics+decoration_Raum Galerie Brahm What‘s got into them? Gruppe
Daniela Brahm

Politics & Decoration, 2022
Daniela Brahm / What's got into them?
installation view
Mirko Mayer Galerie

politics+decoration_Raum Galerie sundaypaintng
Les Schliesser

Politics & Decoration, 2022
installation view
Mirko Mayer Galerie

politics & decoration unterer Raum Les & Daniela
Les Schliesser

Politics & Decoration, 2022
installation view
Galerie Mirko Mayer

politics+decoration_Raum Les Schliesser Raum
Les Schliesser

Politics & Decoration, 2022
Les Schliesser
installation view
Mirko Mayer Galerie

politics+decoration_Raum Les Schliesser
Les Schliesser

Politics & Decoration, 2022
Les Schliesser
installation view
Mirko Mayer Galerie

This is some text inside of a div block.
invited artists

Politics & Decoration / 08.09.22 – 28.10.22

Daniela Brahm and Les Schliesser

Daniela Brahm's series of portraits "What's got into them?" shows Protagonists of the land question since John Stuart Mill. The ownership of land was and is a social challenge, many economists and land reformers are relevant again today with their theses. A second series of large-format drawings, "Berlin Dilemma (My Berlin)," deals with the absurd cultural stratifications, power struggles, and contradictions of the capital's genesis.

Les Schliesser turns to the subjectively escapist in view of the general situation. Small watercolors from the "Blümchenbilder" series freely associate random forms and complement the more darkly pointed "Kartoffelzeichnungen," a series of ink drawings that record ongoing, media events. "Sunday Paintings" and ceramics with wild bee potential form the decorative pole of the exhibition.

Daniela Brahm and Les Schliesser are longtime artists at the gallery and are collaborating on their project "ExRotaprint" for an open, not-for-profit urban development. ExRotaprint is a 10,000 square meter landmarked industrial site in Berlin's Wedding district. (www.exrotaprint.de) 

________


Daniela Brahm und Les Schliesser

Daniela Brahm zeigt mit ihrer Portraitserie „What‘s got into them?“ Protagonisten der Bodenfrage seit John Stuart Mill. Das Eigentum an Grund und Boden war und ist eine gesellschaftliche Herausforderung, viele Ökonomen und Bodenreformer sind mit ihren Thesen heute wieder aktuell. Eine zweite Serie großformatiger Zeichnungen „Berlin Dilemma (My Berlin)“ handelt von den absurden kulturellen Verschichtungen, von Machtkämpfen und Widersprüchen der Hauptstadtgenese.

Les Schliesser wendet sich angesichts der allgemeinen Lage ins subjektiv Escapistische. Kleine Aquarelle aus der Serie „Blümchenbilder“ assoziieren frei Zufallsformen und ergänzen die eher dunkel pointierten „Kartoffelzeichnungen“, eine Serie von Tuschezeichnungen, die das laufende, mediale Geschehen aufnehmen. „Sunday Paintings“ und Keramiken mit Wildbienen-Potential bilden den dekorativen Pol der Ausstellung.

Daniela Brahm und Les Schliesser sind langjährige Künstler der Galerie und arbeiten gemeinsam mit ihrem Projekt „ExRotaprint“ an einer offenen und nicht am Profit orientierten Stadtentwicklung. ExRotaprint ist ein 10.000 qm umfassender denkmalgeschützter Industriestandort im Berliner Wedding. (www.exrotaprint.de)

Download PDF
September 8, 2022